Sivut

lauantai 5. syyskuuta 2015

Kouluratsastuskilpailut 5.9.

Torstain valmennukseen en saanutkaan kuvaajaa, joten siksi en tee siitä postausta. Onneksi sain edes tälläkertaa kouluradastamme videomateriaalia :) Olin tallilla tänään joskus kahden aikaan ja rupesin kattelemaan tavarat valmiiksi. Viimeisenä haen aina hevosen, niin sen tarvitsee mahdollisimman vähän aikaa stressata tallissa lähtöä. Kun hevonen ja tavarat olivat valmiina, oli lähdön vuoro. Tälläkertaa lastasimme Saran pihassa ilman seinää missään tms ja sehän meni sinne ihmeellisen hyvin! Olin kyllä tyytyväinen, vielä pitäisi tehdä hommia pihassa, että se kävelisi sinne suoraan.

Kaikki sujui ongelmitta ja verkkaan kun pääsin, olin ihan ihmeissäni. S oli niin hyvä ratsastaa, rento ja kuuliainen. Kuski silti aloitti mokaamisen heti aluksi, kerkesin verkata jonkin aikaa vain yhdellä kannuksella! :D Yritin pitää mieleni positiivisena ja toivoin vain, ettei S jännity maneesissa. Kaikki meni hyvin ja ennen radalle lähtöä sain Heidiltä hyviä neuvoja. S kyttäsi aluksi ihan järkyttävästi tuomaripäätyä, mutta kerkesin siinä onneksi ravailla toiseen suuntaan ympyröitä, niin S rohkaistui. 


Hevonen oli niin hyvä radalla, se ei jännittynyt ja olen hevoseen enemmänkin kuin vain tyytyväinen. Toivottavasti S olisi tästä lähtien rento koulukilpailuissa. Itseä harmittaa vain älyttömästi se kuinka monta kertaa itse mokasin. Kun olin tervehtinyt ja lähtenyt vasemmalle tuli totaalinen black out. En muistanut mistään mitään, jatkoin vain eteenpäin pillin vihellykseen saakka. Rata sujui ihan hyvin taas siihen asti, kunnes unohdin toisen voltin... sitten rata jatkui taas hyvin, mutta lopputervehdyksessä unohdin ensin tervehtiä, olin jo helpotuksessa taputtamassa hevosta :D Kaikkein  eniten olen tyytyväinen siihen, että laukka käynti siirtyminen sujui todella hyvin, tietenkin hevosen rentouden ohella :) Mahdollisuuksien mukaan seuraavat kilpailut olisivat 26.9 ja estekilpailut 27.9.

Odotimme kauan ratamme jälkeen, koska olin ensimmäisellä sijalla yli puolet siitä ajasta kun luokka oli käynnissä. Muutama viimeinen kuitenkin päätti meidät pudottaa ensimmäiseksi ei sijoittuneeksi :D Olimme siis viidensiä tai neljänsiä. 

Olin Nooran kanssa kilpailuissa, tässä linkki Nooran blogiin! Ja Nikolle vielä kiitos videon kuvaamisesta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti