Sivut

sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Ajatuksia & hiukan tavoitteista

Oon ajatellu kertoa teille jo kauan mun asettamista tavotteista Saran kanssa. Tänään oltiin kahvittelemassa isänpäivää mammalla ja paapalla, missä paappa sitten käski lukea Eeva lehden artikkelin europarlamentista, jonka elämän keskeinen osa on hevoset. Oon paljon ajatellut tavoitteiden lisäksi, mitä tallille meneminen ja ylipäätänsä kaikki merkitsee mulle. Mun elämässä on parin vuoden aikana tapahtunut asioita, mitkä on radikaalisti muuttanut mun elämää ja ihan mua itseänikin. En tarkoita, että mun elämä olisi täyttä kärsimystä ja mikään ei oo hyvin, mutta kyseiset muutokset on oikeasti vain vaikuttanut niin paljon, että mun on vaikea sopeutua tähän "uuteen" elämään.

Tallille meneminen on välillä todella tuskallista, ei millään jaksaisi tai huvittaisi. Kuitenkin sinne aina menen, koska olenhan tehnyt päätöksen hankkia oman hevosen ja haluan kantaa siitä vastuuta. Kun pääsee tallille, huomaa kuinka mukavaa ja ihanaa siellä onkaan olla nollaamassa ajatuksia ja keskittyä hevoseensa. Tallilla oleminen on aina ollut mulle se paikka, missä voi rauhouttua ja nollata ajatukset. Talli on ollut mulle se ainainen turvapaikka, missä ei oo mitään pahaa. Kuitenkin nyt mun turvapaikka, ei oo enää turvapaikka. Tottakai ku oon uusin tallilla, niin oon oikea kunnon paskanjauhannan kohde Saran kanssa. Miksi? Kukaan teistä ei ikinä "joudu" ratsastamaan Saralla, niin miksi ajatella kuinka "kamala" se on? Miksi te oikeasti kulutatte aikanne siihen, että podette mun ja Saran menoa? Se ei vaikuta teihin millään lailla!



Oon myös saanut kritiikkiä tainno, en tiedä miksi sitä sanoa, niin siitä, että en osaa ottaa kritiikkiä vastaan ja koen kaiken haukkumisena. Noh, minäpä kerron teille ystävällisesti nyt kaikille, miksi asia on toisaalta näin. Oon pienestä asti ollut todella herkkä ihminen ja ottanut ihan kaiken itteeni, sekä kaiken lisäksi oon koulukiusattu. Osaan oikeasti ottaa niin paljon enemmän kritiikkiä vastaan kuin ennen, koska ennen en voinut ottaa sitä vastaan ollenkaan. Pelkästään ratsastuksen suhteen, oon oppinut ottamaan krittiikkiä vastaan. Valmentajat antaa melkein aina kritiikkiä valmennuksen jälkeen tai aikana. Oon oppinut ottamaan ne parannuksen kohteina, enkä ota niitä itteeni, koska monella muulla on varmasti joskus ollut samoja virheitä tai virheitä ylipäätänsä. Tästä tulee heti mieleen se, että meistä kukaan ei oo syntynyt ratsastajaksi, lääkäriksi tai pankkiiriksi, me opetellaan kaikki itse ja pyritään toteuttamaan yleensä unelmiamme. Miksi sitten ihmiset jauhaa paskaa siitä, että kun joku ei osaa tuota tai joku tekee virheitä. Virheistä oppii ja antakaa ihmisille mahdollisuus opetella sitä mitä ne haluaa tehdä. Antakaa ihmisille oikeasti mahdollisuus!


Saran kanssa mulla oli tavoitteissa nyt mennä niihin seuramestaruuksiin ja koulukilpailuihin, mutta päätin, etten oo menossa niihin. Ehkä seuramestaruuksiin, mutta tällähetkellä en usko, että menen. Seuraavalla kaudella aijon kilpailla tavoitteellisesti, mutta aijon nyt ensin hioa mun ja Saran yhteistyötä. S menee jo tosi hyvin laukassa, verrattuna siihen miten se on joskus ennemmin mennyt. Mulla on sellainen vaihekkin nyt, että oon kauhean innokkaana treenaamassa sen kanssa. Saran satuloiden kanssa on ongelmia, koulusatula saattaa korjaantua vain romaanilla, mutta estesatula menee vaihtoon... Plaah aivaku olisin tällähetkellä kaivannut tällästä ongelmaa. Kisoja ei nyt siis oikeastaan tähtäimessä ole, mutta aktiivisesti valmentautua aijon ja treenata. Voi olla, että rupean kerran viikossa käymään tunneilla, mutta päätän sen asian vasta sitten kun tullaan ulkomailta. Seuraavalla kaudella olisi tosi kiva startata 90cm loppukaudesta, mutta sen nyt sitten näkee miten talvella menee treenit ja muutenkin kuinka kausi alkaa. Koulukilpailujakin olisi tarkoituksena mennä kokeilemaan, kunhan Sara ei vain enää vaadi pitkää lämmittelyä, ennenkö rupeaa vaatimaan kuolaimelle/peräänantoon. Tarkoituksena on ollut saada teille videota tai edes kuvia siitä kun meen Saralla ihan sileällä, alusta loppuun saakka, mutta kuvaajaa en oo saanut ja äidin videointitaidot on nyt vähä mitä on. Tulee kuitenkin sitten, kunhan saan kuvaajan tallille :)


2 kommenttia:

  1. Todella hyvin kirjoitettu teksti. Inhottavaa, että talli ei tunnu mukavalta paikalta muiden typerän ja ajattelemattoman käytöksen takia. Tuollaisilla paskanpuhujilla olisi kyllä oikeasti syytä katsoa peiliin ja miettiä mikä siinä omassa elämässä on niin pahasti pielessä, että pitää pahoittaa toistenkin mieli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Niimpä samaa oon kyllä miettinyt ja kun asia ei heidän elämäänsä vaikuta millään lailla, niin miksi ruveta tuollaiseksi.

      Poista