Sivut

maanantai 11. huhtikuuta 2016

Piilolinsseistä

Tämä kyseinen postaus on jo kauan aikaa ollut minulla luonnoksissa valmiina, joten nyt päätin julkaista sen sieltä pois. Suurin osa jo varmasti tietää, että minulla on silmälasit, mutta käytän yleensä piilolinssejä. Silloin kun itse sain ensimmäiset piilolinssini, asia oli suhteellisen uusi juttu, mutta nykyään monella on päivittäisessä käytössä ne. Piilolinssien yleisyys ja käyttäminen on kokoajan kasvanut, niin en sen kummemmin rupea selittämään mitä ne on. Ajattelin tähän postaukseen kerätä syitä miksi juuri minä käytän piilolinssejä ja ehkä voisit kommentoida omia kokemuksiasi.


Kaikista eniten minua on kiusattu silmälasieni takia. Kiusaaminen oli kaikista ehkä painavin syy siihen miksi halusin piilolinssit, enkä tuntenut oloani mukavaksi lasien kanssa. Piilolinssien käyttäminen sai oloni itsevarmemmaksi ja tunsin itseni ensimmäisiä kertoja jopa kauniiksi. Mutta nyt kun ajattelen syitä tarkemmin tähän asiaan, niin nyt en ottaisi piilolinssejä kiusaajien takia. Koska arjessa on niin monta asiaa, minkä takia on hyvä, että minulla on piilolinssit. Lasit vain haittaisivat menoani. En voi kuitenkaan kiistää, ettenkö kokisi itseäni kauniimmaksi ilman laseja. Mutta jos meikkaan, varsinkin jos laitan ripsiväriä, niin ripset hinkkaavat lasien linsseihin joka räpäytyksellä. Kyllä siihen tottuu, mutta aluksi se on aika raivostuttavaa.

Tällähetkellä päällinmäisin syy on harrastukseni ratsastus. Olen muutaman kerran tänä talvena ratsastanut maneesissa lasit päässä ja kerrat ovat olleet täyttä tuskaa. Jossain vaiheessa ratsastusta lasit menevät huuruun... ja huuruun menevät myös sillon kun kävelen maneesista talliin, niin talliin päästyäni. Tallilla lasit ovat oikeastaan raivostuttavat ja eivät ainakaan minulla toimi. Lasit eivät minulla kuitenkaan hölsky ratsastaessa, niinkuin joillakin saattaa. Sellaiseen ongelmaan itse en ole törmännyt.


Piilolinssit ovat oikeasti myös paljon mukavemmat kuin lasit. Lasit painavat päähän ja jos televisiota katsellessaan haluaa ottaa päiväunet, täytyy lasitkin ottaa mukavuuden takia pois. Kuka sen kiistää, etteikö olisi joskus niin laiska, ellei jaksa niinkään pientä asiaa tehdä, kuin ottaa lasit pois.

Tässä vielä muutama hyödyllisiä vinkkejä piilolinssien käyttäjille tai muutenvain niistä kiinnostuneille: kysymyksiä piilolinsseistä ja viisi vinkkiä piilolinssien käyttäjille.

2 kommenttia:

  1. Itsekin hankin viime vuoden loppupuolella piilolinssejä, mutta jostain syystä ne eivät ole minun juttuni. Usein kuulen tuota, että silmälasipäiset haluavat ottaa piilolinssit käyttöön, mutta itse tykkään enemmän pitää laseja :D Toki tuo on todella ärsyttävää, kun ne menevät esim talvella sisälle tullessa huuruun ja niiden takia saa mm. liikuntatunneilla ja joskus jopa tallilla pelätä.. Olen kuitenkin tottunut näihin jo niin hyvin, etteivät ne enää häiritse millään tavalla :) Tää oli hyvin kirjoitettu postaus ja ainakin minulle mielenkiintoisesta aiheesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin oon nyt enemmän laseja käyttänyt uusien lasien myötä, mutta silti koen vielä lasit kauhean epämukaviksi ja nostelen niitä kokoajan, vaikkei siihen olisi edes tarvetta :D Itselläni kuitenkin lasit olleet jo 8 vuotta, niin tottumuskysymys se ei enään minulla voi olla :D Kiitos! :)

      Poista