Sivut

torstai 29. elokuuta 2013

We don't have to worry about nothing

Hupsista, ompas kulunu aikaa paljon kun viimmeksi kirjoittelin. No nyt on ainaki fiilis parempi :) Mä voisin vähän muistella, että mitäs mä oon viimme viikonloppuna tehnyt ja niin edelleen...

Viikonloppuna ei tapahtunut mitenkään mitään erityistä, launatai kului kaverin synttäreillä ja sunnuntaina olin melkein kokopäivän tallilla, koska oli Titan estevalmennus. Valmennus meni tosi hyvin ja Sara oli ihan huippu! Hypättiin aluksi jotain 60-70cm rataa? ellei pienempääkin, en oo ihan varma. Tultiin ensin pätkittäin rataa, ennekö mentiin kokonaan rataa. Mukana oli vain yks okseri ja jonkin verran pystyjä, eli ihan perus pässinlihaa, ettei ollu mitää erikoisesteitä. Aluks Sara oli laiska, koska sen mielestä ei oo ikinä mitään järkä "pikkuesteillä" kuluttaa energiaa. Lopuksi ku mentiin 90cm rataa niin se meni tosi superisti ja osasin itekkin aiva kiitettävän hyvin ratsastaa :) Titta kehu meidän yhteistyötä ja sano, että hyvän hevosen oon ostanut, että Sara on hyvä opetusmestari mulle! Jes ton mä oonki halunnu kuulla jonku kokeneen ihmisen suusta, vaikka oonki tienny, että Sara on paras <3 Ja sitte Titta sano viä, että oon saanu ite paljon rohkeutta esteillä, että eiku treenaamista 90cm vielä ja sitte treenaamaan isompia ;)

Nyt viikolla ei oo mitää niin ihmeellistä tapahtunu. Maanantaina olin juoksulenkillä ja päätin käydä moikkaamassa Saraa samalla. Ja onneksi kävin! ku en meinannu mennä tallille, mutta Saralla oli jotain outoja patteja ja osa niistä oli vähäniinku "puhjennu", niin niistä tuli vispaa (kudosnestettä). Pyysin äitin tallille ja soitettiin eläinlääkärille, että mitenkäs tehdään asian kanssa. Ell neuvoi, että betadinellä desinfioidaan ja putsataan niitä, haavavoidetta päälle ja sitte pitää seurailla niitä, ettei tuu mätäpaiseita tmt. Ell mukaan Sara olis saanu allergisen reagtion, että se olis syöny jotain tai jokin olisi pistänyt sitä. Nyt Saran patit on jo parantunut hyvin :) onneksi!

Joni oli meillä tiistaista torstaihin, oli tosi ihanaa pitkästä aikaa nähdä sitä :) Seki on aiva jo innostunu ratsastuksesta! hyvä vaan, saa itteensä samalla myös siedätettyä, koska Joni on allerginen hevosille :) Joni ei vielä irti viittiny vaan mennä, koska kentällä oli muitaki meidän lisäksi, ku Sarilla oli asiakas ja Paavo toimi terapiaratsuna, niin ei haluttu kauheesti hösätä siä. Ollaan lenkeilty Vilin kanssa, katottu leffoja ja tehty piirteloä :)

Meen Annan kanssa nyt mökille viikonloppuna viettämään huvilakauden päättäjäisiä, joten sieltä tulossa sitten postausta ja mahdollisesti videota :)



voi söpöt <3

Joni osaa jo laittaa riimunki :D

4 kommenttia:

  1. ihana Sara <3 ! tee joskus 'videopostaus' siitä ku oot tallilla ja meet Saralla esteitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sara kiittää :) oon aatellu tehdä, mutta näillä mun taidoilla ei kauheesti videoita editoida, niin saa nyt nähdä koska saan sen ongelman ratkottua :)

      Poista
  2. Kuinka paljon Saralla on hypätty max.? Hieno hevonen sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ainaki mulle on kerrottu 110cm, mutta ei sitä tiedä jos me treenataan ja näin niin jos vaikka hypättäis enemmänki, mutta pidän asian avoinna, etten aseta liian korkeita haaveita :) Kiitos! <3

      Poista